Alla inlägg under december 2007

Av maggan - 29 december 2007 00:47

Nu har jag gjort något så viktigt som att köra post. Man känner sig samhällsnyttig minst sagt. Jaja, det gick i alla fall smärtfritt allt det där med Malmö och Hallsberg. Har varit hos svärföräldrar i Växjö. Fick en brun skål, kanske ska försöka byta den mot en rosa. Fick en transparent skål på födelsedagen som jag också tänkte försöka byta mot en rosa. Som jag alltid brukar säga; två rosa är finare än en transparent och en brun. Fast jag tror att den på bilden är nån annan än den som heter hallon, fast den kan man också äta hallon i. Se bilden nedan.


Efter alla om och men så blev det en löneutbetalning, det kändes bra att få lite deg. De var arga och grejer men men de har mycket att vänta. När jag väl blandat in facket ger jag mig inte förrän jag får rätt. Nu har jag iaf varit lite i Eskilstuna med mor och vi var och shoppade så att jag skulle vara fin om jag eventuellt skulle gå på fest. Det var fint. Vi åt lunch ihop också. Jag åt falafeltallrik, det var gott, gott som på den gamla goda tiden.


Imorrn vid åtta drar jag från Linköping ner till Växjö för att hänga med Linnéa. Med mig ska jag ha: hennes dator, usb-midi-kablen, sojafiléer och en massa doningar till hennes dator, finskjortan, kontraktspapper och sånt grejs. 

Av maggan - 18 december 2007 14:26

Nu har jag varit sjuk i typ 2 veckor. Jag har skrivit 2 prov som jag fått jättebra betyg på innan jag blev sjuk. Jag har varit i Mora mesta tiden när jag var sjuk. Folkhögskola is the shit liksom. Tjejen går där uppe och håller på med tyg och sånt. Idag sitter jag i Linköping.


Imorrn ska jag ha depåtur med min handledare i Tomteboda.


Torsdag blir det facklig förhandling hos min arbetsgivare SJ som inte betalat ut min jävla lön. Liksom innan jul, hur tänker de? Vi sjabblar med det här precis lagom innan jul så att det inte blir några pengar till jul, det gillar de säkert. Inte för att jag firar jul bara det att det hade varit roligt att kunna äta överhuvudtaget.  Jaja, vi får se hur det går på Torsdag.


Fredag åker jag i alla fall tåg till Växjö. Lördag åker jag jag Vö - Kac fram och tillbaka med Bettan.


Idag åker jag till morsan och farsan, sover där inatt och imorrn natt också. Eskilstuna is the shit också liksom. Eskilstuna och FHSK is the shit of the month.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards